pondelok 21. júla 2014

Slnečné Chorvátsko

Na úvod by som Vás chcel privítať na tomto blogu, ktorý bude mapovať môj život od východu do západu slnka. Ale nebudem zdržiavať zbytočnými úvodnými článkami, spoznáte ma, keď budete pozorne čítať všetky moje články.

 Termín odjazdu na dovolenku bol 27. jún, čiže mi ledva vychladlo vysvedčenie a už som sa terigal niekam ku moru. Išli sme cez cestovku (chválabohu, po troch dovolenkách, keď sme išli iba tak "naslepo" mám adrenalínu až-až) do mestečka Baška Voda, ktoré sa nachádza blízko Makarskej Riviéry v Chorvátsku.

Po vyše 12-hodinovej ceste autom sme konečne dorazili do nášho hotela okolo 14:00 hod. v sobotu. Mali sme zaplatenú polpenziu - raňajky a večere, čiže o 18:00 sme už zdrhali do reštaurácie. Na večeru sme stále mali na výber z troch jedál a musím povedať, že šesť zo siedmich večier boli podľa môjho gusta. Zvyčajne som si dával nejaké grilované mäso plus hranolky. No jeden inkriminovaný deň sa mi stalo, že som si musel vybrať z troch možností, ktoré boli pre mňa jedna horšia ako druhá. Išlo o to, že sme mali na výber plnenú papriku, mäso so šampiňónmi a akési ragu. Moje myšlienkové pochody v tej chvíli boli asi také: papriku a šampiňóny neobľubujem, veď skúsim ragú. To som v tej chvíli samozrejme netušil, že ragú je vlastne gulášová polievka, ktorú zo srdca neznášam. Ale toto sa stalo iba v jeden deň, ostatné dni som bol veľmi spokojný.

Večera pozostávala z polievky, na ktoré nemôžem povedať ani jedno krivé slovo, nasledovalo hlavné jedlo, potom šalát  z listového a kapustového šaláta plus paradajky a na koniec ešte dezert, čo bol napríklad zmrzlinový, ovocný pohár, palacinky či čokoládový puding. Raňajky boli zabezpečené formou švédskych stolov, bolo to fajn, zvyčajne som si dával jeden alebo dva chleby s nutelou a jeden so šunkou a zeleninou a na pitie výborné jogurtové mlieko.

 Po raňajkách, na ktoré sme chodili zvyčajne okolo tej deviatej sme sa na izbe rýchlo namastili s opaľovacími krémami a zdrhali sme do mora. Musím priznať, že od tej 11tej do jednej bolo more ešte pomerne studené, čiže ten čas som preležal na deke, ale po jednej už bolo fantastické. Fakt je super ísť do mora a aj keď vám to po piatich dňoch začne liezť na nervy, tak ako mne, teraz by som neváhal a išiel by som doň opäť.

Po večeroch sme pre zmenu chodili do mesta, alebo na rôzne výlety. Dva dni po večeroch sme boli na ostrove Brela, ktorý leží 4 km od nášho hotela. Čiže sme si urobili takú, pre niekoho menšiu, pre mňa určite väčšiu turistiku. Ostrov je okrem iného zaujímavý tým, že sa v mori nachádza skala, na ktorej rastie strom a o tej skale sa šíri povesť, že mládenec je zrelý na ženenie až vtedy, keď z tej skaly skočí. Máme to ale my Slováci šťastie, že nežijeme v Chorvátsku, že? :D

Ďalší deň, to už sa dovolenka pomaly chýlila ku koncu, sme navštívili prístavné mestečko Split, ktoré je známe Diokleciánovým zámkom, ktorý sme samozrejme navštívili. Na internete by ste sa o ňom určite dočítali, že je neviem aký pekný, zaujímavý atď, ale mňa osobne toto miesto príliš nenadchlo. Tento zámok je v súčasnosti stará zrúcanina, v ruinách ktorej sa usídlili obchodníci, ktorí na každom kroku niečo ponúkajú. Tento zámok je slávny aj vďaka svojim úzkym uličkám, kde v súčasnosti nájdete kaviarne a keď tými uličkami prechádzate, namiesto čerstvého vzduchu, ktorý by ste v otvorenej stavbe očakávali, tam na vás číha cigaretový dym, alebo výpary z plesní. Každopádne, aj keď ma to veľmi nenadchlo, som rád, že som tam mohol byť a urobiť si o tom svoj vlastný názor. V Splite sme sa ešte prešli po prístave. Musím uznať, že to v tom meste "žilo", vtedy, keď sme tam boli my sa tam práve konal nejaký koncert.

 Bohužiaľ už bolo trošku viac hodín a pri pomyslení, že nás ešte čaká hodina cesty naspäť na hotel plus že musíme ráno vstávať o 8:30 na raňajky sme Split pod rúškom nocu opustili. Keby som mal dovolenku zhodnotiť, bola výborná. Jediná vec, ktorá mi na nej vadila, bolo to, že sme boli v tempe "rýchlo a zbesilo". Po minulé roky sme mali viac času tak si posedieť v kľude na terase, ale teraz sme sa stále niekam ponáhľali. Raz na raňajky, potom do mora, potom na večeru, potom do mesta atď. Myslím, že keby sme tam ostali ešte o taký deň, dva viac, bolo by to super. Čo sa týka počasia, bolo super. Teplota bola ideálna, okolo 30 stupňov Celzia a až na jeden deň, keď nám pršalo, to bolo fajn. Dovolenku hodnotím veľmi pozitívne, škoda, že zbehla tak rýchlo. Samozrejme, ako každý správny turista som aj niečo nafotil a pre lepšiu orientáciu som fotky zoradil do skupín.
PRÍRODA - na prvej, druhej a piatej fotke som odfotil more, ktoré bolo nádherné. na tretej fotke môžete vidieť pláž, na ktorú sme sa chodili kúpať. na štvrtej a siedmej fotke som sa snažil zachytiť opozitum morskej krásy - skaly, ktoré sme mohli vidieť, keď sme sa pozreli von oknom smerom hore. na predposlednej fotke som zachytil diaľnicu, fotka je fotená, keď sme cestovali do Chorvátska. a na poslednej fotke si môžete všimnúť našu deku, na ktorej máme práve rozloženú partiu pexesa.
JEDLO - jedlo bolo vynikajúce a preto som cvakol pár momentiek z toho vynikajúceho gastronomického zážitku. na prvej fotke sa nachádza ovocný pohár, na druhej a štvrtej vynikajúci jablkový koláč, ktorý bol podobne ako palacinky a puding súčasťou posledného chodu večere - dezertu. Na druhej fotke sa nachádza menšia ochutnávka z jedál hlavného jedla - v tomto prípade grilované mäsko s hranolkami a šalátom.
SPLIT - aj keď som týmto mestom nebol až tak nadšený, predsa som si niečo odfotil na pamiatku. všetky fotky sú z návštevy Diokleciánovho zámku. na fotkách môžete vidieť väčšinou opevnenie tohto zámku, no zvečnil som tam aj kostolík, vstup na nádvorie a za zmienku stojí aj otvor kruhového tvaru v opevnení.

Iba pre zaujímavosť, na dovolenke som bol týždeň, od 28. júna do 5. júla.
Pevne verím, že Vás tento článok aspoň trošku zaujal. Dúfam, že sa mi podarí sem prispievať častejšie, už mám pripravené aj zaujímavé námety na články ako napr. cestovanie v čase. Sledujte tento blog aj naďalej.

DP.

2 komentáre:

  1. Na tvém blogu jsem poprvé, tak se nezlob, že jsem nekomentovala předtím, snažím se hledat mé čtenáře a odpovídat jim na komentáře, ale když někdo nenapíše první komentář, netuším, jestli mě sleduje nebo ne, takže píšu až teď.:)
    V Chorvatsku jsem byla s rodinou minulej rok a bylo to parádní. Sice jsme neměli takový rychle a zběsile program, ale taky jsme občas někam zašli a shodou okolností nám taky jeden den pršelo, ale bylo to tam parádní:)
    večer jsme seděli před penzionem a hráli žolíky a myslím, že to byla ta největší sranda ze všeho, co jsme tam dělali:) to jídlo vypadá opravdu dost dobře! :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V pohode, som rád, že si sem vôbec prišla a zanechala komentár. Ja som na tvoj blog nepridával komentáre preto, lebo viem, ako vedia (ne)potešiť komentáre typu "super kniha" a pod.

    OdpovedaťOdstrániť