nedeľa 31. augusta 2014

Spomínajte s nami: Leto 2014

V poslednej dobe som si na facebooku a na instagrame všimol hashtag - #lookslikemybestsummer, čo vo voľnom preklade znamená "zdá sa, že je to moje najlepšie leto". Keby som chcel zrekapitulovať leto 2014 z mojej perspektívy, tak určite to nebolo to najlepšie leto. Prečo? Lebo aj keď bolo toto leto fajn, určite sa nájde nejaké iné v budúcnosti, ktoré to hravo prekoná. V mysli sa mi teraz vybavuje exotická dovolenka v nejakom úžasnom luxusnom letovisku, na účte milión, to by bolo leto ako má byť. Ale riadim sa príslovím, že človek si musí vážiť to, čo má, inak nikdy nebude spokojný. A uplatním to aj v tomto prípade. Predstava o takejto dovolenke sa mi snáď raz splní, ale nateraz radšej ostanem s nohami pevne na zemi.

Máme 31. august, prázdniny za nami a plno žiackych a študentských hláv sa už umára myšlienkou, že opäť zasadnú do školských lavíc. A ako je v živote zvykom, my - ľudské tvory zvykneme za každou etapou, ktorú zub času nenávratne uzavrel mocnou pečaťou, rekapitulovať.

Čo sa nám cez prázdniny udialo? Aké máme nové zážitky? S kým sme sa stretli? Nebodaj kam sme až docestovali? To sú základné otázky spájajúce sa s prázdninovým sumárom. A keďže ja som si tento blog nezaložil len tak pre nič za nič (aj keď to tak nevyzerá, keďže posledný článok je vyše mesiac starý), chcel by som som vám priblížiť moje prázdninové zážitky a celkovo zrekapitulovať moje dojmy a pocity z prázdnin.

Tento rok sa výnimočne prázdniny začínali už 28. júna, ale my sme sa za letným oddychom a slnečnými lúčmi vybrali už o deň skôr. Boli sme na dovolenke v Chovátsku, ale o tom viac v tomto článku. Keď tú dovolenku tak v skratke zhrniem, tak to boli príjemné chvíle strávené relaxom, dobrodružstvom a hlavne chvíľami strávenými na slnku. Čiže letnú dovolenku som si "odbil" už na začiatku prázdnin a ich zvyšok sa už niesol v takom pomalšom tempe.

 Otvorene priznávam, že som mnoho dní strávil pred počítačom. Či to ľutujem? Svojim spôsobom ani nie. Áno, ten čas som pokojne mohol tráviť aj vonku na slnku, prípadne čítaním nejakej knihy (a napísaním nejakej recenzie na ňu!), ale cez toto leto som konečne našiel program, ktorý umožňuje konverziu televízneho programu do AVI formátu. Viem že tým, ktorí sa o to nezaujímajú to veľa nehovorí, ale ide o to, že som po dvoch rokoch hľadania objavil program, ktorý dokáže upraviť nahratý súbor z TV do formátu, kde sú vystrihnuté všetky reklamy a môžete to sledovať bez akéhokoľvek rušenia. Čiže za to som svojim spôsobom rád. Ináč ten program je super, nedám naň dopustiť ♥.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej a teraz sa už budem snažiť písať normálnejšie, aby ste si o mne nemysleli, že žijem len pre virtuálny svet :D . Ďalšie dni prázdnin som strávil tak ležérnejšie - t.j. išiel som spať o druhej v noci a vstal som o jednej poobede. Ale počas prázdnin som si našiel čas aj na stretnutia a zábavu s kamarátmi, ktorí o to naozaj stáli. A akosi som aj pochopil, že tí, s ktorými som mal cez školský rok hromadu spoločných debát a ktorí sa mi cez prázdniny ani raz neozvali, že to asi nebudú skutoční kamaráti. A v neposlednom rade som sa snažil pomáhať aj okolo domu - no neverili by ste, ako rýchlo rastie tráva, ako často ju treba kosiť a potom hrabať a odvážať :D .

 Tieto prázdniny boli moje posledné "žiacke". Od utorka nastupujem na strednú školu a keďže som sa zapísal na gymnázium, určite nečakám, že to bude med lízať. Keď si teraz spomeniem na obdobie pred rokom, ako sa mi nechcelo ísť do deviatky, dal by som jednu, takú "výchovnú". Lebo teraz, keď mám nastúpiť na úplne novú školu, spoznať nových ľudí, nový systém, nových učiteľov a pod. sa bojím oveľa viac ako kedykoľvek predtým. Ale zároveň s tým strachom vo mne vrie aj zvedavosť, ako to celé dopadne. Ale ja dúfam a pevne verím, že to bude fajn, že si pomerne rýchlo zvyknem a že sa ani sa nenazdám a už budem maturovať (optimizmu nie je nikdy dosť :D) Čiže suma sumarum, leto som si užil, aj keď nie tak, ako má väčšina ľudí zafixovaný pojem "užiť si to", ale užil. A teraz mi ostáva už len zavrieť a zamknúť dvere za letom 2014 a otvoriť nové, tie stredoškolské. Lebo áno, milí čitatelia, Daniel Perfect už bude od utorka stredoškolák :3

Užite si ešte každučkú voľnú chvíľu prázdnin, lebo sa už nenávratne blížia k svojmu záveru.

zdroje obrázkov: hqwallbase.com, hongkiat.com
DP.

5 komentárov:

  1. Tak to kuš s tou maturitou! Já se jí bojím jako čert kříže, protože jsem hrozný trémista a ta mi přijdeš tady s tím. :D už, když jsem nastupovala do primy, což je vlastně šestí třída základky? tak nás učitelé připravovali na to, že maturita je hrozně těžká. Takže mám bobky už celých pět let, ale jinak máš pravdu. Utíká to neskutečně rychle...

    Dá se říci, že já ty svoje chvíle před počítačem taky nelituju. Ono se řekne, že za počítačem jsou jenom nerdi a závisláci, ale když člověk ví, kde hledat, na jaké seriály koukat, tak mu ten čas za obrazovkou tak hezky plyne... :D
    Tak to Ti přeji krásný prvák, ten můj byl docela namáhavý, ale všechno se nakonec zvládne, když je ve třídě dobrý kolektiv a ví se, jak používat taháky. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Práveže toho sa bojím, aký budeme kolektív. Tie posledné mesiace deviatky som si už s každým (ehm, skoro každým) tak skvelo rozumel a teraz všetko od znova. Ešte šťastie, že so mnou ide na rovnaké gymnázium spolužiačka zo základky, lebo inak by som mal ešte väčšie nervy, aké mám teraz :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prvé čo som si všimla.. pekné metafory. Pobavilo ma to "trochu ležérnejšie" strávené leto :D Ale to robil asi každý. Veď cez leto sa nikam netreba ponáhľať, tak načo ísť spať skoro, však. To nevadí že si posledný článok pridal... No... :D Dlhšiu dobu predtým, hlavne že sa tu vrátiš, to je moja... teória? Nie vždy máme čas, ľudia by to mali chápať, aj keď podľa mňa robíš blog skôr pre seba. Hlavne že ťa to baví. Ja budem druháčka a je to vážne, vážne čudné. Veď to je ako včera, keď som s malou dušičkou išla do školy. Zaujímalo by ma, odkiaľ si? A čo za gymnázium budeš navštevovať? Teším sa na nejaké tie recenzie o knihách, čo rád čítaš?
    - wittedblog.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ako prvé by som sa ti chcel ospravedlniť, že reagujem až teraz, ale tento týždeň bol pre mňa trošku náročnejší, viď. nová škola a úplne mi vypadlo, že som ti neodpovedal na komentár. Ďakujem veľmi pekne za pochvalu - áno, metafory využívam veľmi rád. Som z východu Slovenska a bližšiu polohu by som nerád konkretizoval,ale keď ťa to zaujíma, tak mi môžeš napísať na email. A ohľadom kníh, u mňa je to s nimi trošku komplikovanejšie, niekedy som čítal veľmi rád, ale teraz som taký lenivý, že sa mi nechce zájsť do knižnice. Ale chystám sa toho roku tento zvyk prelomiť a keďže máme počas vyučovania voľné hodiny, snáď si cez ne nájdem čas na návštevu knižnice. A žáner kníh? Rôzny, v prvom rade ma tá kniha musí zaujať obálkou a popisom.

      Odstrániť
  4. Moje prázdniny,alebo leto 2014 nebolo najlepšie.Ako bolo dobré,ale určite nie najlepšie :D Možno to bolo preto že som mala obmedzený čas vodičákom alebo pretože počasie bolo raz také a raz také. Ale podobne ako píšeš aj ja som sedela za PC a chodila spať neskoro no zase som aj chodila von so spolužiakmi. Pritom na dovolenke pri mori som nebola. Dúfam,že sa ti v novej škole páči a že to zvládaš. Ja som tretiačka na gympli a môžem povedať,že to nezvládam :D A to je len druhý či tretí týždeň školy :D
    -Berry z blogu featherlets.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť